Franczyza Fit Cake – nowy system modułowy

Franczyza Fit Cake dostosowuje się do rynku. Ze względu na warunki jakie podyktował gastronomii covid, a także z uwagi na ogromne zainteresowanie inwestorów Fit Cake rozbudował swoją ofertę franczyzową. Pierwsza i największa polska niecukiernia proponuje innowacyjny, gradacyjny system modułowy. Składa się on z trzech bloków, pasujących do siebie jak puzzle i wzajemnie się dopełniających.

Zakłada on, że finansowe zaangażowanie partnerów będzie rosnąć stopniowo, od niższego do wyższego. Samo wejście do sieci nie będzie wymagać dużych nakładów finansowych. Potem, jeśli biznes przyniesie oczekiwane zyski, można go rozbudowywać o kolejne moduły, rozkładając koszty na etapy i generując coraz większe obroty. Franczyza Fit Cake to dobre rozwiązanie dla początkujących i zaawansowanych.

Franczyza Fit Cake

Trzy modułowa franczyza Fit Cake

Franczyza Fit Cake w nowym systemie przewiduje trzy warianty współpracy w inwestorami. Wymagają one nieco odmiennych warunków lokalowych i przewidują inny zakres świadczeń ze strony franczyzodawcy. Franczyza Fit Cake opisana jest tu http://fitcake.pl/#franczyza

Fit Cake Mini

  • Franczyza Fit Cake Mini jak sama nazwa wskazuje kosztuje najmniej. To inwestycja rzędu około 19 tys. zł za pakiet startowy plus koszty remontu, które leżą po stronie przedsiębiorcy (należy liczyć tysiąc złotych za metr kwadratowy powierzchni). Ale daje on też ograniczone możliwości handlu. W tym formacie wymagane jest pomieszczenie o powierzchni zaledwie 30 metrów kwadratowych, ponieważ mieścić się ma w nim głównie kuchnia. Przygotowywane w niej będą zdrowe desery. Znajdzie się tam również lada wydawcza. W lokalu nie jest przewidziana konsumpcja, nie ma więc miejsca na stoliki czy sofę. Do jego obsługi wystarczy jedna osoba. Wariant ten zakłada, że franczyzobiorca po przejściu odpowiednich szkoleń, samodzielnie będzie produkował na miejscu słodycze Fit Cake i wydawał je zamawiającym. Marka udostępnia mu całą księgę z recepturami, projekt aranżacji, całe “know-how”, kanały marketingowe (wraz z dedykowaną aplikacją do zamówień online). Model skrojony jest pod nowe, rynkowe realia, w których na plan pierwszy wybija się delivery. Obszar działania Mini Fit Cake ograniczony jest do dzielnicy lub niedużego, kilku tysięcznego miasteczka.

Fit Cake Standard

  • Franczyza Fit Cake Standarto klasyczna kawiarnia, w której poza pomieszczeniami roboczymi, znajduje się też zaaranżowana według designu Fit Cake sala konsumpcyjna. Minimalna wielkość takiego lokalu to 70 mkw. Koszt inwestycji to 30 tys zł. Licząc, że remont i przygotowanie pod usługę metra powierzchni kosztuje ok. tysiąca złotych, całościowy koszt inwestycji wyniesie około 100 tys. zł. Z tym, że jeśli franczyzobiorca wcześniej prowadził Fit Cake Mini i postanowił rozwinąć swoją działalność, kwota ta ulegnie zmniejszeniu. Nie będzie przecież potrzebował kolejnej kuchni. Zaoszczędzi też na sprzęcie i zaopatrzeniu. Mniejsze będą koszty utrzymania pracowników.  Działania marketingowe też pochłoną mniejsze środki, ponieważ marka już będzie istniała w świadomości odbiorców. Ten wariant również nastawiony jest na dowozy i odbiory.

Fit Cake Premium

  • Franczyza Fit Cake Premium jest najbogatszą, ale i najdroższą opcją. Koszty aranżacji pomieszczeń pozostaną na podobnym pułapie jak w poprzednim module. Wystarczy 70-metrowy lokal. Natomiast zakres świadczeń jakich udziela marka jest dużo większy. Przede wszystkim franczyzobiorca otrzymuje menu wzbogacone o produkty dwóch submarek – Fit Ice Cream czyli ofertę wegańskich lodów i Fit Śniadania – kartę bezglutenowych, bez cukrowych i bezkaltozowych posiłków.  W ramach tego formatu właściciel kawiarni może wziąć udział w bardzo specjalistycznych szkoleniach na temat zdrowej żywności (m.in przygotowywania produktów dla diabetyków, alergików, osób chorych na celiakię). Ma też zagwarantowaną wyłączność na ustalonym obszarze oraz darmową półroczną obsługę agencji PR. W sumie inwestycja w moduł Fit Cake Premium to dodatkowe 7 tys. (za menu śniadaniowe i lody). W sumie inwestycja w Fit Cake Premium powinna zamknąć się w kwocie 110 tys., ale jeśli przekształcona zostanie z modułu Standard koszt obniży się nawet o 30 tys.
szkolenia – Franczyza Fit Cake

Dlaczego sieć wprowadza nowy system franczyzowy?

Sytuacja gospodarcza w Polsce jest z powodu pandemii ciągle bardzo niepewna. Postępująca inflacja wydaje się nieunikniona. Ludzie, którzy zgromadzi na koncie jakieś oszczędności, (a grozi im np. utrata pracy) chcą się zabezpieczyć i zainwestować je w przyszłościowy biznes. Często nie są to wielkie pieniądze. Mowa o kapitale rzędu np. 50 – 70 tys. zł. Jest jednak obawa, że środki te pozostając w banku szybko ulegną dewaluacji. Fit Cake wychodzi więc z propozycją do inwestorów o skromniejszych portfelach. Za około 50 tys. zł, mogą otworzyć Fit Cake Mini, niewiele ryzykując. Po kilku miesiącach przedsiębiorca będzie miał już pewność czy jest to opłacalny biznes i będzie mógł wejść na kolejny pułap, czyli dokupić moduł Standard, a potem Premium. Daje to możliwość stopniowego rozwoju firmy i skokowej poprawy wyników finansowych.

Franczyza Fit Cake została też dostosowany do warunków w jakich z powodu pandemii musi działać aktualnie cała gastronomia. Wszystkie moduły mają opcję na wynos i z dowozem. Marka jest aktywna w mediach społecznościowych i widoczna w sieci. Menu skomponowane zostało tak, by miało walory prozdrowotne. Produkty przygotowywane są ze składników korzystnie wpływających na odporność organizmu, co jest bardzo cenione przez klientów.

Fit Cake

Pierwsza niecukiernia w Polsce

Marka powstała w 2016 roku w Białymstoku. Aktualnie pod jej szyldem działają 24 punkty franczyzowe rozsiane po całej Polsce, w tym w największych miastach. Eksperci zajmujący się branżą fit i eko już nazwali produkty FIt Cake słodyczami XXI wieku. W ofercie pierwszej polskiej niecukierni są ciasta bez cukru, torty bezglutenowe, wegańskie lody, funkcjonalne batoniki czy desery w słoiczkach.

Fit Cake wypełniło ewidentną lukę na rynku. Zainteresowanie produktami firmy stale rośnie, co przekłada się na jej wyniki finansowe.

Marka promuje się hasłem “No sugar, no problem”. Desery dosładza tylko naturalnymi słodzikami: erytrolem lub ksynolitem, które nie powodują tzw. skoku glikemicznego i są dla organizmu zdrowsze. Proponuje menu nie tylko bez cukru, ale też bez glutenu, bez laktozy, wege i keto. Wszystkie produkty opatrzone są w listę makroskładników z dokładnym wyliczeniem kalorii.

Fit Cake znakomicie sprawdziło się w czasie pandemii. Żaden lokal w sieci nie został zamknięty. Korzystne trendy konsumenckie, boom na zdrową żywność otwierają przed marką ogromną szansę na dalszy rozwój. Szerszy opis marki znajdziesz tu https://franchising.pl/franczyza/1899/fit-cake/

Bezglutenowy tort Fit Cake

Inne artykuły