Czasy są trudne, dla gastronomii szczególnie, ale nie ma co załamywać rąk. Trzeba szukać pomysłów, by się nie dać kryzysowi i wyjść z niego obronną ręką. W Fit Cake wypracowaliśmy kilka sprytnych tricków, idealnych dla franczyzy w potrzebie. Prezentujemy je poniżej.
Franczyza Fit Cake – wakacje inwestycyjne
Mimo nadciągającej zimy proponujemy wakacje. Dotyczą one wejścia i poszerzenia zasięgu naszej sieci. W ramach wsparcia franczyzowego oferujemy inwestorom korzystane porozumienie cenowe na otwarcie nowego lub kolejnego lokalu Fit Cake. Gwarantuje ono, że koszty franczyzy pozostaną na tym samym poziomie przez 6 miesięcy. Nie wzrosną ceny licencji, sprzętu, opłaty marketingowe itd. Umawiamy się też, że na danym obszarze nikt inny nie uruchomi w tym okresie konkurencyjnego Fit Cake. Dzięki temu przedsiębiorca ma czas na spokojne zaplanowanie wydatków. Daje to mu poczucie bezpieczeństwa i swobody działania.
Kredyt na otwarcie kawiarni Fit Cake
Sieć oferuje też opcję kredytowania franczyzy Fit Cake. To rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają problem ze zgromadzeniem kapitału początkowego. W jego ramach umożliwiamy rozłożenie na raty opłaty franczyzowej, która wynosi 19 tys. zł. Franczyzobiorca może spłacać ją przez dwa lata po tysiąc złotych miesięcznie.
Przy okazji cały czas, na bieżąco śledzimy możliwości pozyskania dotacji na rozwój i finansowanego wsparcia na prowadzenie biznesu – czy to ze środków publicznych czy prywatnych. Na stałe współpracujemy z działem prawnym, który doradza naszym partnerom z jakich udogodnień mogą skorzystać, jak wynegocjować umowę najmu, żeby poradzić sobie z gwałtownie rosnącymi kosztami mediów.
Mądre zakupy dla całej sieci franczyzowej
Najbardziej w kość przedsiębiorcom z branży gastronomicznej daje w tym roku inflacja. Koszty niektórych podstawowych produktów podskoczyło o 50 proc., większość zdrożała o 30 proc. W Fit Cake mamy spore szczęście, ponieważ zdrowe ekozamienniki, których używamy w naszych kuchniach, nie zanotowały tak dużych skoków. Niemniej koszty produkcji fit deserów i ciast bez cukru też wzrosły. Próbujemy temu zaradzić prowadząc twardą i dalekowzroczną politykę zakupów i zaopatrzenia. Mamy wynegocjowane długoterminowe umowy, a zamówień dokonujemy w skali całej sieci, która liczy ponad 50 punktów franczyzowych. Ceny produktów, z których korzystają nasi franczyzobiorcy są naprawdę wyśrubowane i korzystne.
Konsekwentny marketing
To już dzisiaj pewnik, że żeby zaistnieć w świadomości klientów trzeba prowadzić systematyczne i atrakcyjne akcje marketingowe, głównie w sieci. Od lat pracujemy z profesjonalną agencją PR, dzięki czemu nasz marketing jest spójny i konsekwentny. Staliśmy się rozpoznawalni, udało nam się przebić do świadomości społecznej (zajrzyj na nasz profil). Fit Cake jest dobrze kojarzone jako marka ambitna, prozdrowotna, ciągle się rozwijająca i wyprzedzająca konkurencję. Teraz, przy ogólnym gospodarczym spowolnieniu, daje to wymierne efekty. Ten wypracowany, ciepły wizerunek, ogrzewa nas i pomóże przetrwać ciężką zimę, ale nadal trzeba dokładać do pieca ?