Fit Franczyza

80+

LOKALI

33

PUNKTÓW w budowie na świecie

208

PRACOWNIKÓW

16

LAT doświadczenia

Sieć franczyzowa Fit Franczyza

Fit Cake to niekwestionowany lider wśród producentów fit deserów. Jesteśmy na podium zarówno, jeśli chodzi o jakość wyrobów, jak i rozwój biznesu. Każdy klient, który próbował u nas słodyczy, wraca po więcej, często zostając naszym franczyzobiorcom.
Dajemy radę nawet w trudnych gospodarczo czasach. Ponieważ Fit jest GIT!

Fit Cake to największa polska sieć nie-cukierni, licząca już blisko 80 lokali w Polsce. Za granicą jesteśmy już m.in. na Malcie (2), w Hiszpanii i w Rumunii, zaś 30 fit kawiarni jest w budowie. Choć wiele firm z branży gastronomicznej plajtuje, my nieustannie powiększamy swoją sieć. Rok do roku odnotowuje kilkudziesięcioprocentowy przyrost. Znalazła też sposób na pandemię i kryzys – Fit Cake Flex czyli elastyczny system franczyzowy, dopasowany do potrzeb i portfela franczyzobiorcy. Wprowadziła też cały arsenał środków zaradczych, które dają większe bezpieczeństwo inwestorom, takich jak: zamrożenie płatności, kredyt na otwarcie kawiarni, pomoc prawną w negocjowaniu cen najmu i pozyskiwaniu dotacji, dalekowzroczna i scentralizowana polityka zakupowa, konsekwentny marketing , a w 2023 uruchamiamy pakiet szkoleń online dla menagerów kawiarni .

Reagując na trudności, Fit Cake nie cofa się, ale idzie z duchem czasu. Inwestuje w technologie i nowości, co sprawia, że jest zawsze o krok przed konkurencją. W 2022 roku na ulicach polskich miast, m.in. Warszawy, Krakowa, Lublina czy Białegostoku pojawiły się robociki Fit Cake. To innowacja, która być może wkrótce zastąpi kurierów dowożących zamówienia. Robociki nie potrzebują benzyny , a dystans 2 km pokonują w 15 min. Przez klientów zostały przyjęte entuzjastycznie .W 2023 roku inwestujemy ogromne pieniądze w system satelitarny GIS (Geographic Information System ) monitorujący między innymi trafic pieszych oraz ponad 1 tys nakładek statystycznych na mapę miast w Polsce i na świecie

Zostań partnerem sieci i weź udział w rewolucji, która zmienia nawyki żywieniowe Polaków na zdrowsze!

Cukrowi mówimy „NiE!” – Fit Cake wytycza trendy w branży cukierniczej

Fit Cake oferuje autorskie ciasta bez cukru i fit desery, które nie mają sobie równych. Dewiza sieci to: „No suger, no problem”. Firma powstała w 2016 roku w Białymstoku. Jej założyciele: Ewelina Choińska i Rafał Kościuk wypowiedzieli wtedy wojnę wszechobecnemu w naszej diecie cukrowi, który odpowiada za wiele chorób cywilizacyjnych. Przez kolejne lata do swoich priorytetów, obok: „bez cukru”, dopisali jeszcze: „bez glutenu”, „bez laktozy”, „keto”, „dla wegan”. W 2022 roku jako pierwsza sieć na rynku zaoferowała klientom zmagającym się z zespołem SIBO specjalną dietę Fodmap.

Jeśli myślisz podobnie, że cukier nie krzepi tylko szkodzi dołącz do ekipy Fit Cake. Otwórz własną kawiarnię o jakiej zawsze marzyłeś. Pracuj w zgodzie ze swoimi przekonaniami. Nie tylko przyczynisz się do zmiany stylu życia sąsiadów na zdrowszy, ale też szybko zaczniesz dobrze zarabiać. Jesteśmy biznesmenami i wiemy, jak dochodzić do pieniędzy.

Zmysły szaleją – bezkonkurencyjne słodycze Fit Cake

Jako słodka fit franczyza byliśmy na polskim rynku pierwsi. W małej manufakturze, miesiącami opracowywaliśmy autorskie receptury na zdrowe łakocie i ciacho bez cukru, bez glutenu i nadmiaru kalorii. Dzisiaj oferujemy dużą gamę fit słodyczy, które nie mają sobie równych na rynku, co potwierdzają i klienci, i wyniki finansowe. Nasze sztandarowe wyroby to: ciacho bez cukru, torty bezglutenowe, batony funkcjonalne, nowatorskie desery w słoiczkach. Smakosze wracają też do nas po wegańskie lody, bezcukrowe czekolady, smakowe owsianki i jaglanki czy koktajle warzywno-owocowe. W związku z inflacją i szalejącymi cenami na rynku piekarniczym sieć w 2022 roku rozpoczęła też sprzedaż mącznych mieszanek, które osobom na różnych dietach wykluczających pozwalają cieszyć się świeżym pieczywem wypiekanym w domu i dają sporą oszczędność.

Posiadamy certyfikat producenta żywności bezglutenowej. Desery Fit Cake stanowią alternatywę dla tradycyjnych słodyczy z cukrem, którego Polacy spożywają niebezpiecznie dużo – szczególnie dzieci.

Fit Cake stawia na jakość. Potwierdzają to franczyzobiorcy, którzy podkreślają, że desery z niecukierni bronią się same. A klienci, nawet jeśli próbują innych ciast bez cukru, zawsze wracają. Marka ma też wysokie noty u fit ekspertów w całej Polsce. Jednak najlepszą recenzją dla naszej sieci jest fakt, że co piąty nasz partner staje się multifranczyzobiorcą i otwiera kolejne lokale.

Kiedy wchodzi się do kawiarni Fit Cake zmysły szaleją. Zapach obezwładnia, oczy pochłaniają kolorowe desery, a wybór jest przeogromny. Wszystkie wyroby są świeże, tworzone na bieżąco, z krótkim terminem przydatności, a także z krótką etykietą. Znajduje się na niej dokładny opis zbilansowanego składu, kaloryczność oraz rozkład makroskładników.

System franczyzowy dopasowany do inwestora – koszyk Fit Cake Flex

W odpowiedzi na pandemię, która zdemolowała branżę gastro w 2021 roku, wymyśliliśmy bezpieczny system franczyzowy, w którym franczyzobiorca sam decyduje w co inwestuje i płaci tylko za to co wybrał z opcji proponowanych przez naszą markę. 

Idąc z duchem czasów zrezygnowaliśmy z systemu gradacyjnego, w którym przedsiębiorca piął się od najniższego poziomu do wyższego. Teraz należy działać elastycznie! Kupując tylko pakiet podstawowy – za niewygórowaną kwotę 22 tys. zł – franczyzobiorca ma dostęp do całego koszyka dodatkowych opcji. Może z niego wybierać wedle uznania.

Aktualnie w koszyku znajdują się takie „smakołyki” jak:
–  Keto Cake, czyli słodkości bez cukru w wydaniu keto. To dieta, która zdobywa coraz większą popularność. Polega na eliminacji węglowodanów;
– Fit Śniadania mogą być na słodko lub nie, ale zawsze bez cukru i zdrowo. Każdy posiłek jest tak zbilansowany, by dostarczyć energii na wiele godzin, nie powodując skoku glikemicznego;
– Fit Ice Cream to opcja skierowana do vegan; oferta lodów stworzona została tylko na bazie roślinnych składników. Oczywiście nie zawierają cukru.
– Gwarancja terytorialna zapewnia inwestorowi możliwość nieskrępowanego rozwoju na określonym obszarze (miasteczku do ok. 20 tys. mieszkańców lub dużej dzielnicy w metropolii);
– Konsumpcja na sali – to wariant dla tych, którzy chcą mieć klasyczną kawiarnię ze stolikami; zawiera koncepcję aranżacji wnętrza, zasady obsługi klientów i organizacji sprzedaży.

Na otwarcie Fit Cake można wydać 30 tys. zł lub 100 czy 150 tys. Wybór odpowiednich, dopasowanych do specyfiki miejsca i klientów modułów franczyzowych może wchodzącym do sieci zaoszczędzić nawet 30-40 tysięcy złotych.
Koszty zależą od Twojej decyzji! Każda opcja ma swoją cenę, ale możesz wybrać tylko te, które pasują do twojego profilu, są na twoją kieszeń i sprawdzą się w miejscu, w którym chcesz uruchomić biznes.
Na przykład początkujący przedsiębiorca – poza opcją podstawową – na próbę dokupi tylko Keto Cake. Jeśli bardziej zależy mu na ograniczeniu konkurencji niż na rozbudowanym menu dobierze gwarancję terytorialną.
Każdy może wybrać z koszyka odpowiednie puzzle, by stworzyć biznes najbardziej efektywny, skrojony pod specyficzne warunki i własne upodobania. Pandemia i kryzys pokazały, że selekcja i skupienie na tym, co naprawdę przynosi zysk jest kluczem do sukcesu w trudnych czasach. Biznes powinien być jak najbardziej dopasowany, wręcz przylegający.

Franczyza Fit Cake w innych krajach

Fit Cake respektuje „Kodeks dobrych praktyk dla rynku franczyzy”

Fit Cake jest liderem w swojej branży. Pod szyldem marki działa blisko 80 lokali. Sieć znalazła też wielu naśladowców i imitatorów. Jednak żaden z nich nie zbliża się nawet do oryginału. Na korzyść sieci działa bowiem duże doświadczenie, wypracowana wiarygodność i etyczne podejście do franczyzy. W 2022 roku jej współwłaściciel Rafał Kościuk został wybrany do zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców, jednego z największych i najbardziej prestiżowych stowarzyszeń non profit skupiających biznesy franczyzowe. Sieć miała też swój udział w pracach nad „Kodeksem dobrych praktyk dla rynku franczyzy”, którego jest sygnatariuszem

Rozwój firmy i jej umacnianie się na rynku jest procesem naturalnym. Ponieważ Ewelina Choińska i Rafał R. Kościuk wymyślili Fit Cake dla siebie. Jako aktywni ludzie potrzebowali specjalnie zbilansowanych posiłków. Jako kochający życie nie chcieli rezygnować ze słodkich przyjemności.

Ewelina to utytułowana zawodniczka fitness. To, że jest też nauczycielką matematyki pomaga jej z aptekarską precyzją tworzyć receptury deserów i liczyć kalorie. Przez 14 lat pracy w gastronomii opracowała setki wybitnych przepisów. Przekazuje tajniki tworzenia fit deserów franczyzobiorcom. Rafał z kolei to chodzące kompendium wiedzy o budowaniu biznesu, z 20-letnim doświadczeniem. Jest ojcem założycielem ponad 50 spółek. Finansista z wykształcenia (po SGH profil Zarządzanie Franczyzą ) z zamiłowania karateka (co idzie w parze 🙂 nie odpuszcza i wie, kiedy „docisnąć”, dlatego franczyzobiorcy Fit Cake szybko stają się ludźmi sukcesu.

Taki podział ról powoduje, że podział kompetencji w firmie jest jasny: Rafał zajmuje się kwestiami biznesowymi, Ewelina wie wszystko o produktach. Obieg informacji jest prosty, a każdy problem natychmiast rozwiązywany.

W Internecie dostępne są dziesiątki artykułów o Fit Cake, które przybliżą koncept oraz uwiarygodnią nasz profesjonalizm. Szczegóły znajdziesz też na naszej stronie.

Świadomi klienci Fit Cake

Marka adresuje swoje produkty do ludzi świadomie się odżywiających, sportowców, osób ze schorzeniami takimi jak: cukrzyca, celiakia, otyłość, do alergików. Fit Cake zaopatruje siłownie w dużych miastach, a także placówki dla dzieci na specjalnych dietach (przedszkola i szkoły), stowarzyszenia diabetyków, instytucje rozrywkowe. Przygotowuje wyjątkowe „słodkie” stoły na przyjęcia i imprezy okolicznościowe.

Według szacunków w każdej miejscowości około 20 proc. mieszkańców to ludzie szukający alternatywnych deserów. Nie chodzą oni do tradycyjnych kawiarni. Wybierają produkty Fit Cake ze względu na zdrowy skład i smak. Często przychodzą ze znajomymi, którzy nie są fit, ale po spróbowaniu wypieków przechodzą na dobrą stronę mocy i stają się gorącymi zwolennikami bezcukrowych deserów. Smak jest lepszy i kalorii mniej.

Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i nie oszczędzają na zdrowiu (co pokazała pandemia). Tym bardziej, że teraz jakościowy, zdrowy produkt kosztuje teraz niemal tyle samo co tradycyjne, cukrowe słodycze. Inflacja wyrównała ceny.

Przy czym rynek fit kawiarni jest u nas ciągle nieokrytym lądem i przyszłościowy biznesie, w którym jeszcze można się przebić.

Łatwiej zaistniejesz na rynku, otwierając kawiarnię jakiej nie ma jeszcze w okolicy niż kolejną pizzerię czy lodziarnię.

Zero cukru – misja społeczna Fit Cake

Fit Cake pro publico bono współpracuje z fundacjami opiekującymi się diabetykami i osobami z celiakią, prowadzi warsztaty dla dzieci chorych na cukrzycę, obsługuje imprezy dla nich. Jesteśmy w stałym kontakcie z oddziałem diabetologicznym Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Białymstoku. Dla jego pacjentów opracowaliśmy wraz z Fundacją Miś w Fartuchu specjalny baton „Czekoladowy Miś” – brownie na bazie czerwonej fasoli.

W 2021 r. sieć powołała do życia Fundację Fit Cake ” BEZCUKROWI „. Jej celem jest pomoc dzieciom chorym na cukrzycę i poprawa warunków życia i leczenia małych pacjentów. Edukujemy także rodziców, uświadamiając im, że cukrzyca to nie koniec świata. Ich pociechy mogą sięgać po bezpieczne dla nich słodkości, bez obawy o pogorszenie zdrowia.

Wdzięczność z jaką się spotykamy, zaufanie do marki jest kapitałem bezcennym!

Przewaga systemu franczyzowego Fit Cake nad innymi konceptami:

  • Spersonalizowany, dopasowany do specyficznych warunków i portfela inwestora system franczyzowy Fit Cake Flex;
  • wiarygodność, wynikająca z tego, że marka nie jest nowicjuszem na rynku, zna jego realia, a wszystkie lokale franczyzowe utrzymały się mimo niesprzyjających warunków gospodarczych;
  • każdy franczyzobiorca ma swojego opiekuna jak również „parasol ochronny „, który zapewni jedna z kilku kancelarii prawnych Fit Cake;
  • odporność na kryzysy – Fit Cake ma świetnie rozwinięty system dowozów, aplikację do zamówień online i system lojalnościowy;
  • niewysoki koszt inwestycji – pakiet podstawowy kosztuje jedynie 22 tys. zł przy średniej wartości obrotów w miesiącu od 30 do 60 tys. zł (w przypadku uruchamiania lokalu z konsumpcją trzeba się liczyć z kosztem adaptacji w wysokości 1 tys. zł za 1 m powierzchni); Wykonawca jest lokalny , a my nie zarabiamy na remoncie .
  • możliwość dokupowanie kolejnych modułów wzbogacających ofertę w dogodnym czasie;
  • księga autorskich przepisów na fit desery i ciasta bez cukru, regularnie odświeżana i wzbogacana, możliwość uzyskania certyfikatu „gluten free” (franczyzobiorcy przechodzą w tej kwestii bardzo szczegółowe przeszkolenie)
  • wsparcie marketingowe, dostęp do profesjonalistów zajmujących się wizerunkiem (sieć obsługuje medianie profesjonalna agencja PR, co zapewnia jej dobrą pozycję w sieci);
  • podręcznik operacyjny w którym znajdziesz wszystkich dostawców, zdjęcia, porady;
  • podręcznik HACCP – niezbędny i wymagany przez Sanepid;
  • projekt technologiczny, zgodnie z którym będzie tworzona placówka, oraz dzięki któremu wykorzystamy w 100% możliwości lokalu;
  • motywujący system nagród dla najlepszych franczyzobiorców;
  • elastyczne podejście do każdego inwestora i pomoc na wszystkich etapach zakładania biznesu, a potem stała ewaluacja i wsparcie rozwoju.
  • System GIS ( analiza map miasta przy różnych wskaźnikach ) niezbędny w wyborze dobrej lokalizacji

Więcej informacji znajdziesz w naszych mediach franczyzowych: instagram i facebook.

JEDNOSTKI WŁASNE

2

JEDNOSTKI FRANCZYZOWE

  • Placówki franczyzowe gotowe: 56, w tym 2 na Malcie
  • Placówki franczyzowe w realizacji: 14 w Polsce 3 za granicą
  • BHAG na 2030 to 300 placówek przy założeniu 150 lokali w 2026 roku

Wsparcie dla franczyzobiorcy

  • na każdym etapie współpracy zapewniamy wszechstronną i aktywną pomoc opiekuna w prowadzeniu restauracji pod silną i rozpoznawalną marką w oparciu o sprawdzony przez wiele lat w sieci własnej model biznesowy,
  • na czasy zastoju gospodarczego opracowaliśmy pakiet środków zaradczych, np. wakacje inwestycyjne, specjalny kredyt na otwarcie,
  • kompleksowe szkolenia produktowe, operacyjne i techniczne oraz warsztaty dla cukierników,
  • aktualizowany przez cały okres trwania umowy „podręcznik operacyjny” – lista przepisów,
  • biznesowa ocena lokalizacji, projekt aranżacji wnętrza restauracji (rozwiązania minimalizujące koszty wystroju), dobór wyposażenia lokalu,
  • pomoc prawna np., dotycząca umów najmu, pozyskiwania dotacji,
  • procedury BHP, instrukcje,
  • opatentowana marka + know how,
  • silne lokalne i ogólnopolskie wsparcie marketingowe,
  • współpraca reklamowa w zakresie produkcji etykiet oraz opakowań (gwarancja niskiej ceny),
  • współpraca na preferencyjnych warunkach ze wskazanymi, sprawdzonymi dostawcami produktów i usług niezbędnymi do funkcjonowania lokalu,
  • dostęp do nowoczesnych technik i urządzeń wspierających sprzedaż i obsługę,
  • gwarancja terytorialna.
  • Szkolenia online dla menagerów i pracowników sieci

Przewidywana suma inwestycji

  • minimalna kwota inwestycji 22 tys. zł netto + koszt remontu i wyposażania kawiarni w zależności od stanu lokalu
  • koszt każdej dokupionej opcji zgodny z cennikiem;
  • możliwość wykonania wstępnej koncepcji technologii wybranego lokalu przed podpisaniem umowy franczyzowej, co pozwala na dokładne oszacowanie kosztów adaptacji pomieszczeń (z doświadczenia wiemy, że trzeba liczyć się z kosztem 1 -2 tys. zł za metr kwadratowy, choć trzeba mieć na uwadze inflacje i rosnące ceny w budowlance);
  • miesięczna opłata franczyzowa ustalana indywidualnie lub stała kwota 800 zł netto za markę FIT CAKE przy uwzględnieniu płatności terminowych zgodnie z 14 dniowym terminem płatności .
  • NIE POBIERAMY ŻADNEGO PROCENTU (%) OD OBROTU FRANCZYZOIBORCY – Państwa obroty są naszą dumą i nie szukamy w nich dodatkowych zysków!
  • Opłaty w sieci Fit Cake są czytelne i bez kombinacji.
  • Nie wymagamy zakupów z centrali pół-produktów . Nasi Partnerzy mają rabaty sieciowe u producentów wypracowane przez 7 lat .
W trosce o nasze relacje z franczyzobiorcami zaakceptowaliśmy:
Jesteśmy członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców

Podstawowe wymagania sieci

  • minimalna liczba mieszkańców: 20 tys.;
  • punkt w łatwo dostępnej, dobrze skomunikowanej lokalizacji, w przypadku kawiarni z salą konsumpcyjna powinno to być miejsce, gdzie panuje duże natężenie ruchu pieszego, przy ulicach handlowych, na dużych osiedlach lub w galeriach handlowych, witryny od strony ulicy;
  • minimalna powierzchnia lokalu to 30 m. kw. w przypadku pracowni z ladą wydawniczą i 70 m. kw. na lokal z konsumpcją;
  • od franczyzobiorcy nie wymagamy doświadczenia w gastronomii chcemy jedynie by rozumiał naszą misję i robił to z pasji , a nie tylko dla pieniędzy .
  • Przeprowadzamy rozmowę kwalifikacyjną oraz wprowadziliśmy scoring w wyborze partnerów , aby sieć tworzyli ludzie zgodni z kulturą organizacji FIT CAKE

NASZ SLOGAN na kolejne lata :
Twórzmy miejsca w których słowo „BEZ” nabiera nowego znaczenia i staje się „ dopełniaczem marzeń ” o zdrowych zamiennikach tradycyjnych słodyczy .
Dajmy sobie odrobinę zdrowia codziennie z FIT CAKE .