To dla nas prawdziwe wyróżnienie i zaszczyt, że jeden z twórców Fit Cake – Rafał Kościuk, odpowiedzialny za rozwój franczyzy sieci, został członkiem Polskiej Organizacji Franczyzobiorców. Należą do niej firmy rożnej wielkości i reprezentujące wiele branż. To cieszący się dużym prestiżem i jeden z najważniejszych podmiotów, który oddolnie koordynuje działanie i rozwój sektora franczyzy w naszym kraju. POF podejmuje szereg działań zmierzających do poprawy standardów jego funkcjonowania.
Ostatnim, uprzedzającym nawet projekty rządowe, było opracowanie Kodeku dobrych praktyk franczyzy. Dokument ten to wspólne stanowisko franczyzodawców i franczyzobiorców, który reguluje wzajemne relacje i określa największe zobowiązania. Oczywiście Fit Cake został jednym z jego sygnatariuszy.
Wiosną tego roku POF podjął decyzję, że by sprostać wyzwaniom przed jakimi stanął sektor franczyzowy w czasach spowolnienia gospodarczego, należy poszerzyć zarząd organizacji z 5 do 9 osób. Do zespołu ekspertów powołała także Rafała Kościuka jako osobę zarządzającą firma, która w pandemicznych i popandemicznych czasach poradziła sobie znakomicie, wdrażając wiele innowacyjnych rozwiązań.
Jak argumentowała Monika Dąbrowska, prezes POF, twórcy FiT Cake zbudowali markę od podstaw i przeszli samodzielnie całą drogę. Ich doświadczenie jest więc bezcenne. Mogą przekazać innym, którzy dopiero zaczynają tworzyć swoje systemy i struktury, jak działać skutecznie, jak unikać błędów i skalować swoje biznesy, by były jak najbardziej efektywne. Dodała tez, że Fit Cake reprezentuje bardzo świeże i nowoczesne spojrzenie na franczyzę.
Rola Fit Cake w POF
Na Rafała Kościuka, współwłaściciela sieci Fit Cake, zagłosowało aż 31 z 35 członków POF. On sam doceniając wyróżnienie, rozumie, że w związku z przyjęciem funkcji, przyjmuje tez na siebie dużą odpowiedzialność. Jak mówi w ramach POF, chce propagować jak najbardziej transparenty i elastyczny sposób prowadzenia biznesu franczyzowego i „pokojowe” metody rozwiązywania konfliktów między partnerami. Uważa bowiem, że zawsze lepsze efekty przynoszą negocjacje i dialog niż wojna, szczególnie w sytuacjach tak kryzysowych dla gospodarki jak niepokoje na granicach czy inflacja. Zamierza też popularyzować Kodeks dobrych praktyk franczyz, bo podnosi on wiarygodność całego sektora, wprowadza uczciwe i jasne reguły.
– My natomiast jako sieć franczyzowa musimy być świecić przykładem – dodaje Rafał Kościuk.